> Protoplasten, zellwandlose Pflanzenzelle <

Startseite
» Fragen? Antworten!
Unterrichtsmaterial
Laborbilder
Publikationen
Links
Über diese Webseite
Feedback
Suchen
 
> Fragen? Antworten! <

Transgenic plants and World agriculture (Royal Society of London, U.S. National Academy of Sciences, Brazilian Academy of Sciences, Chinese Academy of Sciences, Indian National Science Academy, Mexican Academy of Sciences, Third World Academy of Sciences).
Anonymous (2000).
It is essential that food production and distribution is improved to feed and free from hunger a growing world population, while reducing environmental impacts and providing productive employment in low income areas. This will require a proper and responsible utilization of scientific discoveries and new technologies. Food can be produced through GM technology that is more nutritions, stable in storage and health promoting. New public sector efforts are required for creating transgenic crops that benefit poor farmers in developing nations and improve their access to food. Concerted, organized efforts must be undertaken to investigate the potential environmental effects of GM technologies in their specific applications. Private corporations and research institutions should make arrangements to share GM technology to enhance food security in developing countries.
Zurück

Interviews mit Forschern
Erfahren Sie mehr über einzelne Forschungsprojekte und die Leute, die dahinterstehen.

Gentechnik im Klassenzimmer
Aufgaben zum Thema Gentechnik, die in den Schulunterricht integriert werden können.

Genomik und Proteomik
Wie man heute die Gene und Proteine eines Organismus untersucht.

Forschungseinblicke
Verfolgen Sie die Arbeit an aktuellen Projekten, z.B. am Weizen, Fadenwurm oder in der Krebsforschung.
!!! Dieses Dokument stammt aus dem ETH Web-Archiv und wird nicht mehr gepflegt !!!
!!! This document is stored in the ETH Web archive and is no longer maintained !!!